Ceplos

Malam tadi
aku tdo lmbt gler
dlm kul 5 atau 6 br dpt lelap

sebbnya?

aku nampak antu..
seyes?
seyesla..hahaha..
monolog sendiri pn nk tanya soalan ka? hahaha

aku solat isyak agk lmbt mlm td
dlm kul 2 br solat
aku slalu lewatkan isyak
mula nk lewatkn kejap je
tp dh lewat sgt
tahajud tk wtlak...aduss
alasan - tk tdo
bengong

masa solat kt bilik mak aku (skrg dh jadi bilik tdo adik2 lelaki aku sebb mak aku nk tdo dgn adik2 pmpuan aku)
aku terasa meremang bulu roma
goosebump bak kata org puteh
seyes cuaks beb

2 kali kot aku dpt goosebump
mmg semacam je rs..

aku pn terus solat..cm biasa
tp kurg khusyuk
sebb rs ade benda belakang aku
tp aku solat gk
baca kuat2
baca surah2 yg nk takutkan benda2 tu
surah Al Ikhlas ngan surah Al Alaq

beberapa jam sblm tu..

adik aku - didi
yg agak istimewa sebb menghidap tyrod
bgtau aku dia nampak pontianak ms dia tdo
dia tk takut sebb katanya takutkan Allah - seyes aku bgga adik aku ni
tapi dia nangis sebb benda tu jelir kt dia dgn muka buruk
rambut pjg
baju putih
dok belakang pintu
tempat aku slalu sangkut jeans

aku gelak2 je biler dgr

balik kt part aku tadi
sebelum solat sebenarnya aku de dgr bunyi org berdehem
tapi bukan berdehem sebenarnya
mcm bunyi lembu...arghh
susah nk citer
aku yg dgr je tau cne bunyi tuh

dgr dua kali lak tu

pas solat aku trus gi kt ruangtamu utk tdo
aku mmg tdo kt situ je
selesa dan best
yg spoil mengadap tingkap...uu

waktu aku nk lelap je
aku dgr bunyi semacam
kalo cite kt org mesti org ckp
"alaa...dah takut tu byg mcm2.."

tp seyes aku dgr..benda tu saja tanak bagi aku tdo

aku biar TV yg dok tayang film melayu itam putih
Tunang Pak Dukon terpasang tk bertutup
tp still tkleh tdo
aku pn amik hp PDA
pasang surah Abasa' yg Abdullah Fahmi dok baca tu
seb tu je surah yg de..aisehh

aku ulang byk kali..
tetap tkmo tdo
padahal dh ngantok gler ni
tp kalini aku tkde dh seram sejuk atau goosebump
ok je
cuma nk lelap je ade bunyi sesuatu

aku tlelap gk akhirnya
tapi..
aku terjaga balik
aku nmpak benda tu...
betul2 diantara Ayat Quran dgn frame gmbr kt siling tempt aku mengadap nk tdo
aku tnjuk dgn jari (dgn muka tkejut)
aku sebut ALLAH byk kali
tp mulut aku kelu
tk blh sebut Allah
aku nmpk benda tu
Ya Allah...

kemudian aku dh tk ingt dh pe jadi
aku pengsan?
tak la..
aku trlelap kot
sebb lepas je aku dpt sebut ALLAH
trus aku tk nampak byangan pape..

pastu dlm kul 6 lebih mak aku dok sebelah aku..
kejut aku bangun subuh
aku trus citer kt mak aku..

pengalaman ni 1st time bg aku
aku mmg tanak tgk setan ni
tp aku yakin sgt
dorg pon makhluk Allah
dunia ni tempt dorg gk

cuma aku tk kaco dorg
kenapa dorg dok dlm umah aku?

aku tambah yakin yg...
hanya Allah je patut kita takut
mcm adik aku didi ckp..

walaupun malam tu aku agakla takut..hehehe
tp tkdela smpai melebihi takut pada Allah (harap2 selepas ni aku makin takut pd Allah)

Thank u Allah

2 Mimpi:

Ahmad Mimpi August 15, 2009 at 4:05 AM  
This comment has been removed by the author.
Unknown December 24, 2015 at 10:48 AM  

seram..agak menyesal baca >_<