Bangsaku


Baru2 ni aku tgk filem pendek Gadoh

mmg dari dlu aku nk cari filem yg menggambrkn bangsa Malaysia ni

sejak kecik lg aku dibesarkn dgn kalangan Melayu Cina India yg saling bersangka buruk
sejak kecik aku didengarkn dgn kata2 yg menghina kaum lain

"cina makan babi.."

"janji keling.."

"india cakap belit.."

"cina nk rampas Malaysia.."

pkr2 ni yg prejudis terhadap kaum2 lain membuatkn aku dan ramai lg hidup dibawah kepompong dimana kami saling membenci tnpa sebb yg kukuh

selepas pemergian Yasmin Ahmad yg mahu mengembalikn semangt bangsa Malaysia dlm diri setiap rakyat marhaen, aku harap akan ada lg pengarah filem yg tidak gentar memaparkn filem yg menayangkn kisah sebenar masyarakat Malaysia.

Tahniah kpd penerbit dan pengarah filem Gadoh

Aku yakin hanya dgn penyatuan dan pemahaman yg betul saja boleh membuatkn Malaysia kembali ke landasan asal menjadi satu entiti - Bangsa Malaysia!



Aku ada kawan2 bukan Melayu

Praveen, Subithira, Ng, Low Sieur Chuan, Lim Jooi Soon, Teemmz..

Kami bukan Melayu, Cina, India

kami bangsa Malaysia!


utk itu..
pergi jalanlah sama pemimpin politik yg asobiah yakni yang memikirkn kepentingan bangsa sendiri dalam masa sama mengkhianati kaum2 lain. padahal, mereka2 ini sebenarnya tidak juga ikhlas dalam membantu 'kaum' mereka sendiri..

1 Mimpi:

Dari Jalan Kopi May 21, 2010 at 6:40 PM  

woit
dah daftar masuk perkasa?

kahkahkah.